Saturday, February 18, 2012

Hati yang Bahagia

Salam. Esok aku nak jumpe dia. Dia nak balik USM. Aku betul2 rindukan dia. Nasiblah die mahu berjumpe aku. Kalau aku tak jumpe die pon, awek die yang akan datang jumpe die memandangkan awek die sudah pon bekerja di Ampang. Argh... Adakah peluang aku nak lepak dengan die makin kurang? Oh please Dont !!! aku dah lah susah nak jumpe die. Wahai awek... aku rasa ko nye mase dengan die teramat banyak.. Plan la ko nak kahwin dengan die so ko leh spend banyak mase dengan die lepas nikah nanti. Bagi aku, waktu aku dengan die banyak sebagai kawan dan tue wktu paling berharga buat aku. 

Makin lame makin aku boleh terima die adalah kawan aku. Indah sangat2 hubungan kawan ni. Maybe tak seindah suami isteri tapi kawan lebih kepada sahabat. Sahabat pasti juga kekal sampai akhir hayat :) Aku tahu cinta aku terhadap hanye bertepuk sebelah tangan.. Dia cintakan aku sebagai sahabat. Mungkin aku pun cintakan dia sebagai sahabat kerana aku tak sanggup tengok die terluka. Oh sayang, kebahagiaan kau akan hadir... ambil masa ok.... aku pon akan ambil masa untuk terima orang lain...

Aku pernah baca artikel2 iluvislam. Salah satunye menekankan cinta kita kepada Allah. " Allah cintakan kia sangat2. Jadi, Dia sengaja buat kita terluka kerana Dia rindukan rintihan kita. Jika Dia inginkan kita, Dia pastikan buat hati kita terluka kerana kita pasti kembali kepada Dia paling kurang menyebut name Dia." Kawan aku banyak membimbing aku. Pada mulanya aku agak degil untuk melepaskan dia. Memang.. Hingga kini aku tak dapat lepaskan dia sepenuhnya. Aku cuba sikit demi sedikit. 

Kerana kawan aku yang satu ni, aku cuba memperbetulkan diri aku yang masih bertatih berjalan dalam mengharungi dugaan Allah. ^_^ aku bahagia melihat kawan aku hepi. :)

No comments:

Post a Comment